SelectorsBlogE-commerceAllegro czy własny sklep internetowy?

Allegro czy własny sklep internetowy?

Kiedy w 2010 roku zaczynałem swoją przygodę z Allegro, nawet nie myślałem o własnym sklepie internetowym. Był to moment, kiedy założenie własnego sklepu online wiązało się z wysokimi kosztami. Platformy SaaS dopiero raczkowały, a ich produkty mocno odbiegały od wzorowego e-commercu. Głównie z tego powodu Allegro było jedyną słuszną alternatywą, która dość dobrze funkcjonowała, oferując szybkie płatności i szereg usprawnień sprzedaży. To właśnie u pomarańczowych w najlepszym roku przeprowadziłem 8,5 tys. transakcji uzyskując średnią marżowość na poziomie 17 zł z produktu.

Z jednej strony własny sklep internetowy oferuję nieograniczoną niczym wolność. Z drugiej strony Allegro daję od startu dostęp do wielu milionów klientów. Co wybrać? Allegro czy własny sklep internetowy? Przeanalizujmy najważniejsze aspekty pomarańczowej platformy sprzedażowej i własnego sklepu.

Prawda o Allegro

Ponadto z racji pozycji lidera rynku, Allegro przyciąga nie tylko tłumy kupujących, ale również rzeszę sprzedawców. I właśnie to, co najmocniej dotyka początkujących to koszty promowania aukcji. Ponieważ bez dodatkowych opcji promowania oferta zwyczajnie zginie w gąszczu wielu innych jej podobnych — tym samym nigdy nie docierając do odpowiednich klientów.

Prawda o sklepie internetowym

Rynek oferuję dużą ilość najróżniejszych platform sprzedaży online, które za około kilkadziesiąt złotych miesięcznie dają szansę na otwarcie własnego sklepu internetowego. Moim zdaniem w tym momencie pojawia się spory problem. Ponieważ taki sklep to pusty magazyn, bez prądu, drogi dojazdowej i niebędący na żadnej mapie. Wszystko trzeba zbudować od podstaw, czyli wszelkiego rodzaju integracje, płatności, dostawy, menadżer sprzedaży i inne bardzo ważne rzeczy oraz cały marketing z pozycjonowaniem włącznie. Nie wspominam tu oczywiście o zapełnieniu sklepu treściami czy zdjęciami, bo w przypadku Allegro również musimy to zrobić. Z tego powodu trzeba mieć na uwadze, że sklep to inwestycja długoterminowa, która kiedyś powinna się zwrócić.

Jednak zanim to nastąpi, warto sprawdzić rentowność sprzedaży. To właśnie z tego powodu nie bez znaczenia są koszty początkowe. W przypadku niszowych czy mało marżowych produktów lepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie popytu i „spinania” interesu właśnie na platformach sprzedażowych. Sklep internetowy owszem daję dużą niezależność i swobodę sprzedaży, jednak w początkowych etapach jest bardzo kosztowny. Jeśli nie finansowo, to na pewno czasowo. Warto mieć to na uwadze wchodząc do świata sprzedaży online.

Podsumowanie

Allegro spokojnie możemy porównać do olbrzymiego centrum handlowego z gotową infrastrukturą sprzedażowo — promocyjną o relatywnie niskich kosztach wejścia. Zaś sklep internetowy to wybudowanie hali magazynowej gdzieś na odludziu. Bez odpowiednich środków i wiedzy ciężko będzie nam przyciągnąć do niego kupujących.

Mimo to uważam, że nie należy rezygnować od prowadzenia własnego sklepu internetowego, do którego w zasadzie musimy stworzyć całą infrastrukturę, a którą Allegro już posiada. Warto wspierać swoją sprzedaż o różnego rodzaju platformy sprzedażowe, które w dużej mierze mogą pomóc w sprowadzeniu ruchu do naszego sklepu.

Jeśli dzisiaj miałbym zaczynać swoją przygodę ze sprzedażą online, to z pewnością wybrałbym jakieś rozwiązanie SaaS i oczywiście wspierał się Allegro.

Potrzebujesz strony lub pozycjonowania?

Oceń ten wpis!
Średnia: 5 / 5 (2 głosów)
Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Co sądzisz na ten temat? Napisz komentarz!x
Używamy plików cookie. Przeczytaj politykę plików cookie, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej.