607-548-842
   hello@selectors.pl

Czy jednorazowe pozycjonowanie strony ma jakikolwiek sens?

Czy jednorazowe pozycjonowanie strony ma jakikolwiek sens?

Pozycjonowanie strony krok po kroku

Nie ulega wątpliwości i każdy specjalista SEO jest z tym zgodny, że proces pozycjonowania rozpoczyna się już na etapie doboru słów kluczowych. Co za tym idzie? Im lepiej obrana strategia, tym lepsze rezultaty uzyskamy w dalszych korkach wpływających na pozycję w wynikach wyszukiwania (z ang. SERP). Bardzo często osoby poszukujące na własną rękę słów kluczowych, sugerują się przede wszystkim średnią, miesięczną liczbą wyszukiwań danego hasła. Jeżeli już na tym etapie popełnimy błąd i wybrane frazy kluczowe nie będą pokrywać się z ofertą i współgrać z zamierzonym celem — zwiększeniem ilości odwiedzin strony lub zwiększeniem sprzedaży sklepu, wówczas tracimy podwójnie. Nie dość, że lwią część budżetu pochłonie pozycjonowanie na nietrafione frazy, to również dalsze działania są pozbawione jakiekolwiek sensu, ponieważ nie przyniosą pożądanych rezultatów.

Zadaniem agencji SEO jest dokładne przeanalizowanie witryny oraz poznanie branży klienta, szczególnie pod kątem pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych. Finalnie uświadomienie klientowi, jakiego rodzaju słowa kluczowe sprawdzą się najlepiej w jego przypadku. Mając do czynienia ze sklepem internetowym sprzedającym suknie ślubne – promowanie serwisu na frazę „sukienki” nie będzie dobrym rozwiązaniem. Tylko dzięki precyzyjnemu doborowi słów kluczowych zwiększamy prawdopodobieństwo tego, że na naszą stronę trafią wyłącznie osoby, które są faktycznie zainteresowane ofertą.

Drugi etap pozycjonowania

Kolejnym bardzo ważnym etapem w procesie pozycjonowania stron jest optymalizacja witryny pod kątem wybranych słów kluczowych oraz sprawdzenie i ewentualna ewentualnych błędów w kodzie strony. Dodatkowo strona musi przejść pozytywnie przegląd wewnętrznego linkowania. Niewłaściwa struktura serwisu może mieć bardzo duży wpływ na indeksowanie. Bowiem już nawet najmniejsze zmiany w kodzie bardzo szybko mają swoje odzwierciedlenie w wynikach. Z tego powodu koniecznym warunkiem osiągnięcia topowych pozycji jest dokładne przeanalizowanie witryny przez doświadczonych specjalistów SEO. Niewątpliwie wdrożenie optymalizacji z dbałością o każdy, nawet najmniejszy szczegół, zbliża stronę do top wyników wyszukiwania.

Trzeci etap pozycjonowania

Trzecim etapem prac agencji SEO jest popularyzacja witryny, poprzez pozyskiwanie linków prowadzących do niej. Pozyskiwanie odpowiednich linków ma za zadanie zbudowanie wiarygodnego obrazu strony w „oczach” wyszukiwarki. Ponadto każdy link ma inną moc, innymi słowy link linkowi nie jest równy i aby uzyskać pożądany efekt w postaci wysokich pozycji, niezbędna jest specjalistyczna wiedza i doświadczanie. Wdrażając rozważne linkowanie możemy wywindować stronę na sam szczyt wyników wyszukiwania. Jednak jest ono oparte na odpowiedniej intensywności procesu linkowania i jego dywersyfikacji. W przypadku źle prowadzonej strategii pozyskiwania linków możemy poważnie zaszkodzić domenie.

Powyżej opisane zmiany wymagają czasu, niezależnie czy prowadzimy działania na stronie, czy poza nią (z ang. on-site oraz off-site). W każdym z opisanych etapów roboty sieciowe potrzebują czasu do ponownego zindeksowania strony i wyświetlenie jej wynikach wyszukiwania. W przypadku niewielkich serwisów aktualizacja może potrwać do kilkunastu dni. Jednak w przypadku bardziej rozbudowanych witryn warto uzbroić się w cierpliwość – proces indeksacji może potrwać od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy.

Jak nie wpaść w pułapkę pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron to złożony proces, wymagający dużej ilości wiedzy i praktyki. Nie ulega wątpliwości, że systematyczność podejmowanych działań ma również znaczący wpływ na osiągane wyniki. Kluczowym czynnikiem, zresztą bardzo czasochłonnym jest zbudowanie wiarygodnego obrazu strony w „oczach” wyszukiwarki. To właśnie ten element sprawia, że jednorazowe pozycjonowanie strony nie ma najmniejszego sensu. Na potwierdzenie tezy warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników przy budowania zaplecza linków.

Intensywność linkowania — działania należy prowadzić w taki sposób, aby wyglądały jak najbardziej naturalnie. Zbyt duży przyrost linków w krótkim czasie z pewnością nie wpłynie dobrze na kondycję domeny.

Dywersyfikacja linków — odpowiednie różnicowanie źródeł linków jest na ogół ustalane indywidualnie. Zależy ono między innymi od rodzaju strony.

Dywersyfikacja linkowanych podstron — skupienie linków wyłącznie w obrębie strony głównej nie jest najlepsze rozwiązaniem. Warto pamiętać o doprowadzeniu linków do głębszej struktury serwisu.

Zróżnicowanie anchorów — pozyskiwanie linków zawierających konkretne słowo kluczowe w anchorze (z ang. anchor — tekstowa wartość odnośnika) ma największy wpływ na osiąganie wysokich pozycji dla danego hasła. Jednak stałe linkowanie tego samego wyrażenia może doprowadzić do nałożenia filtru algorytmicznego. Z tego powodu wybrane frazy warto linkować synonimami i kolokacjami, żeby maksymalnie neutralizować profil linkowy domeny.

Budowanie NAP-u (z ang. name, address, phone) — najczęściej polega na wykorzystywaniu zaufanych katalogów typu YellowPages (np. aleo.com). Takie serwisy zawierają pełne dane kontaktowe firmy, a link wychodzący prowadzi do strony głównej z tekstem zakotwiczenia, którym jest nazwa firmy.

Wysokie pozycje, czyli koniec pozycjonowania?

Osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania nie oznacza, że można odpuścić dalszą pracę. Chcąc utrzymać wypracowane pozycje, trzeba dołożyć wielu starań. Konkurencja nie śpi i z każdym dniem powstaje coraz więcej stron internetowych, które walczą o te same pozycje. Dokładnie dla tych samych fraz, a miejsc na pierwszej stronie jest nadal tyle samo. Jeśli chcemy być o krok przez naszymi konkurentami, należy cały czas dokładać starań, aby strona wyświetlała się nadal wysoko.

Ponadto, gdy prace nad stroną zostaną wstrzymane, pozycje mogą znacznie pospadać. Dzieję się tak przez nieustanie ewoluujące algorytmy wyszukiwarki. I chociaż większość zmian jest niezauważalna, zdarzają się także poważniejsze aktualizacje, które wymagają większej rozbudowy strony lub zmiany strategii linkowania.

Podsumowanie

Oceń tekst!
Średnia: 4.9 / 5 (15 głosów)

Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments