Czym jest dobra prezentacja sprzedaży? Pierwsze wrażenie

Czym jest dobra prezentacja sprzedaży? Pierwsze wrażenie

O tym, jak wyprzedzić konkurencję i sprzedawać więcej powstało tysiące poradników. Nic dziwnego, każdy chce być najlepszy w swojej branży i wywrzeć jak najlepsze pierwsze wrażenie. Niestety ilość miejsc na podium jest ograniczona, niezależnie czy działamy online czy offline . Jednak mimo tak dużej dostępności wiedzy wciąż brakuje dobrych praktyk stosowania czterech podstawowych zasad. Dobra prezentacja sprzedaży może to zmienić.

Większość przedsiębiorców jest w stanie konkretnie stwierdzić co sprzedaje i wskazać podstawowe cechy produktu. Jednak niewielu potrafi wskazać właściwą wartość dla klienta, o efekcie biznesowym w ogóle nie wspominając. Czy kiedykolwiek spróbowałeś odpowiedzieć pytania, które są tak niezbędne do określenia azymutu twojego biznesu? A chciałbyś pływać bez nawigacji po morzach i oceanach? Dlaczego to robisz, prowadząc własną firmę?

Prezentacja sprzedaży — Co sprzedajesz?

Jak ważne jest prawidłowe określenie tego, co chcemy sprzedać? Odpowiedź jest na wagę złota. Wcale nie chodzi o wymuskaną prezentację sprzedaży, tylko o trafne określenie wartości dla klienta. Musisz wiedzieć, że z dobrze określonymi calami sprzedaży możesz sprzedać każdy produkt, nawet w dużo wyższej cenie niż jego wartość rynkowa. Zebrałem, moim zdaniem najważniejsze pytania i odpowiedzi, które sprawią, że na pewno zrozumiesz, o co w tym wszystkich chodzi. W konsekwencji poznasz zasadę jak sprzedawać więcej. Ponieważ prezentacja sprzedaży to, nie tylko suchy dokument, który należy podsunąć klientowi pod nos.

W pierwszej kolejności odpowiedz na pytanie, co sprzedajesz? O ile ten punkt jest banalnie prosty, to z każdym kolejnym poprzeczka zostanie zawieszona znacznie wyżej.

  • sklep z narzędziami: młotki
  • startup technologiczny: aplikację
  • agencja interaktywna: strony internetowe
  • agencja ochrony: ochronę

Cechy produktu w prezentacji sprzedaży

W tym punkcie argumentacja ewoluuje w kierunku cech opartych na zaletach produktu widocznych bez głębszych analiz. Dlatego odpowiedz na pytanie, jakie cechy posiada produkt?

  • sklep z narzędziami: 1-kilogramowe młotki z drewnianą rączką
  • startup technologiczny: aplikację wspierającą osoby uzależnione
  • agencja interaktywna: strony internetowe projektowane przez certyfikowanych specjalistów
  • agencja ochrony: ochronę mienia przez całodobowy dozór

Wartość dla klienta w prezentacji sprzedaży

Dosłownie każda firma chwali się jakością oprogramowania, doświadczeniem specjalistów, certyfikatami Google i nagrodami. Jednak tak jak już wspomniałem mało kogo to obchodzi. Argumentację znacznie lepiej jest oprzeć na wartości dla klienta niż na cechach produktu. Czyli rozwijając metaforę, zamiast młotka z drewnianą rączką, sprzedajemy wbity gwóźdź. Proste, prawda? Zobacz jak odnosi się to do dobrze skonstruowanej prezentacji sprzedaży.

Zatem odpowiedz na pytanie, jakie wartości oferuje klientowi twój produkt?

  • sklep z narzędziami: młotki, które skutecznie wbijają gwoździe
  • startup technologiczny: dostęp do terapii online która pomaga wyjść osobom uzależnionym z nałogu
  • agencja interaktywna: strony internetowe, która generuje minimalnie 500% ROAS
  • agencja ochrony: bezpieczeństwo twoje i twoich bliskich oraz twoich nieruchomości

Efekt biznesowy w finalizowaniu sprzedaży

Czas na efekt biznesowy. To bardzo ważna część, bez której żadna prezentacja sprzedaży nie powinna ujrzeć światła dziennego. Zatem jak zrobić, aby klientów było więcej, a ci, którzy już raz skorzystali z naszych usług sami wracali? Wystarczy dobrze dobrany sposób budowania argumentacji sprzedażowej. Nasza prezentacja sprzedaży jest już prawie kompletna, jednak zanim ją ukończymy musisz dać klientowi na tacy korzyści, aby nie musiał sam się domyślać, dzięki czemu lepiej rozumie wartość. Takie podejście przekłada się bezpośrednio na wyższy poziom zaangażowania w formie zapytań. Klienci, którzy pytają, lepiej konwertują. Otrzymujesz punkt zaczepienie, możliwości próby sprzedaży swojego produktu. Nie zmarnuj takiej szansy! Efektem ubocznym czwartego punktu jest… tak! Efekt biznesowy, który bezpośrednio wynika z tej korzyści. Warto przypomnieć, bo nie każdy pamięta.

W rezultacie, jaki twój produkt przynosi efekt biznesowy?

  • sklep z narzędziami: młotki, które skutecznie wbijają gwoździe, żebyś w końcu przywiesił w pokoju obrazek, o co od pół roku prosi Cię twoja żona
  • startup technologiczny: dostęp do terapii online która pomoże Ci rzucić palenie, abyś mógł zacząć lepiej funkcjonować bez papierosa
  • agencja interaktywna: strony internetowe, która generuje minimalnie 500% ROAS, żebyś mógł zwiększyć skalę i zyski swojego biznesu
  • agencja ochrony: bezpieczeństwo twoje i twoich bliskich oraz twoich nieruchomości, żebyś mógł spać spokojnie będąc daleko od domu np. na egzotycznych wakacjach

Prezentacja sprzedaży — Podsumowanie

Przedstawiłem Ci cztery kroki jak w dosłownie 15 minut zrobić prostą prezentację sprzedaży. W zasadzie jak powinna wyglądać dobra prezentacja sprzedaży. Musisz wiedzieć, że nawet najprostsze działania pozwolą Ci przykuć uwagę i zwiększyć sprzedaż produktu przyciągając nowych klientów. Zapanuj nad swoją sprzedażą, a w błyskawicznym tempie wyprzedzisz konkurencję. Zapraszam Cię do skomentowania tego artykuły i podzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat generowania wartości dla klienta.

Potrzebujesz strony lub pozycjonowania?

Oceń ten wpis!
Średnia: 5 / 5 (2 głosów)
Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Co sądzisz na ten temat? Napisz komentarz!x
()
x

Tak, zgadłeś – używamy plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę plików cookie, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej.