BlogPozycjonowanieIle kosztuje skuteczne pozycjonowanie strony?

Ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie strony?

Ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie strony?

Ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwanie jest jednym z najtańszych sposobów zdobywania klientów. Skuteczne pozycjonowanie pozwala nie tylko na zwiększenie zasięgów, ale wpływa pozytywnie również na rozpoznawalność firmy. Obecność strony wysoko w rankingu ma bezpośrednie przełożenie na postrzeganie marki jako godnej zaufania. Wybory dokonywane przez potencjalnych klientów zazwyczaj powiązane są z pierwszymi wynikami wyszukiwania, w szczególności TOP 10. Fakt, że wyniki organiczne są darmowe, nie oznacza, że aby dostać się na podium nie trzeba w tym celu ponieść żadnych kosztów. Z tego artykułu dowiesz się ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie, jak dostosować optymalny budżet na działania SEO i zdobywanie klientów z Google. Dowiesz się również, na co zwrócić uwagę wybierając najlepszą agencję SEO do swojego projektu.

Budżet na skuteczne pozycjonowanie strony

Budżet w pozycjonowaniu strony jest w zasadzie jednym najważniejszych elementów mających wpływ na powodzenie całego przedsięwzięcia. Jednak, aby dobrze zrozumieć pocięcie należy rozróżnić koszty samego pozycjonowania oraz budżet potrzebny na pozycjonowanie. Koszty pozycjonowania są ogółem, całością kwoty jaką należy zapłacić agencji SEO. Natomiast budżet na pozycjonowanie strony to koszty, które agencja przeznaczy prowadzenie kampanii SEO, treści wewnętrzne, treści zewnętrzne, linki, materiały i narzędzia niezbędne w procesie pozycjonowania strony.

Oznacza to, że przy poszukiwaniu agencji SEO najrozsądniejszym wyborem jest ta firma, która zaoferuję najwięcej działań w ramach budżetu na pozycjonowanie strony. Nie koniecznie będzie to najtańsza firma, czy najdroższa. Teoretycznie, im tańsze będą materiały i obsługa, tym więcej agencja może zrobić za taką samą ilość pieniędzy. Jednak pozornie niższa cena może być o wiele droższa, ponieważ w ramach tej kwoty firma zrobi o wiele mniej. Tym samym będzie potrzebowała o wiele więcej czasu na osiągnięcie takich samych efektów biznesowych.

Definiując najlepszą odpowiedź w jednym zdaniu, to tanie pozycjonowanie strony jest wtedy, kiedy budżet SEO jest dobrze skorelowany z faktycznymi działaniami.

Ile kosztuję dobre SEO?

Skuteczne pozycjonowanie strony jest jak gra w szachy. Wygrywa ten, kto opracuję lepszą strategię i konsekwentnie ją wdroży. Przemyślane działania SEO polegają na umiejętnym łączeniu optymalizacji z tworzeniem treści i działaniami Off-site. Ilość i jakość treści oraz linków ma znaczący wpływ na to, czy Twoja strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania oraz to jak szybko się tam pojawi.

Ile kosztuję dobre SEO? Skuteczne pozycjonowanie strony
Ile kosztuję dobre SEO? Skuteczne pozycjonowanie strony

Zakres prac w przypadku większości klientów wygląda zazwyczaj podobnie, różnice wynikają jedynie w proporcji działań. Zależy to przede wszystkim od indywidualnej strategii SEO, która różni się w zależności od ratingu domeny, jakości treści na stronie, konkurencji czy sytuacji firmy na rynku. Można jednak ująć najważniejsze działania, które powinny być wykonywane w ramach skutecznej kampanii SEO

Przygotowanie strategii

Pierwszym i kluczowym etapem rozpoczynającym skuteczne pozycjonowanie jest rzetelne przygotowanie strategii działań. Warto już w tym momencie podczas planowania strategii włączyć również Audyt SEO. Mówimy tutaj o dogłębnej analizie strony, analizie słów kluczowych, konkurencji i wielu innych czynników mających na celu przygotowanie jak najlepszego planu. Przygotowanie strategii zajmuje bardzo dużo czasu, ale znacznie ułatwia podejmowanie decyzji i usprawnia działania w przyszłości.

Agencja SEO, z którą zaczniesz współpracę, na wstępie powinna sprawdzić, czy struktura strony jest odpowiednia i czy należy ją dodatkowo zoptymalizować. Warto zwrócić szczególną uwagę na treści, linkowanie wewnętrzne oraz błędy techniczne, które mogą negatywnie wpływać na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Przygotowanie strategii | Skuteczne pozycjonowanie strony
Przygotowanie strategii | Skuteczne pozycjonowanie strony

Optymalizacja strony

Drugim krokiem do skutecznego pozycjonowania strony jest odpowiednie przygotowanie witryny, które powinno być zrealizowane niezwłocznie po przeprowadzeniu audytu SEO oraz przygotowaniu strategii, jednak przed rozpoczęciem tworzenia treści i pozyskiwaniem linków. Agencja SEO, z którą zamierzasz podjąć współpracę, powinna poprawić wszystkie wykryte błędy zgodnie z przeprowadzonym audytem. Pozycjonowana strona powinna nie mieć już problemów z szybkością ładowania czy wyświetlaniem się na urządzeniach mobilnych. Na tym etapie część wykonanych prac możesz sprawdzić w PageSpeed Insights.

Jednak warto mieć na uwadze, że prezentowane wskaźniki nie zawsze są dokładnym odzwierciedleniem rzeczywistego działania strony. Nie zawsze też optymalizacja wyniku z 75/100 do 95/100 da zauważalne efekty. Czasami wyraźnie odczuwalne efekty może dać podniesienie wyniku PageSpeed z 50/100 do 75/100.

Treści wewnętrzne

Skuteczność pozycjonowania zależy w dużej mierze od treści i jej odpowiedniej optymalizacji. To dzięki treści strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google na wybrane słowa kluczowe. Optymalne zarządzenie treścią wymaga wiedzy oraz analitycznego podejścia do całego procesu SEO. Treści w kontekście SEO to nie tylko wpisy na blogu, ale także opisy usług, produktów, czy kategorii. Dosłownie każde zdanie, każdy akapit, który pozwala na zdobywanie dodatkowego ruchu. Przygotowanie profesjonalnych treści na stronę jest dość kosztownym przedsięwzięciem. W tym przypadku należy wziąć pod uwagę najbliższą konkurencję i przeanalizować ilość potrzebnych materiałów do skutecznego pozycjonowania strony.

Treści wewnętrzne | Skuteczne pozycjonowanie strony
Treści wewnętrzne | Skuteczne pozycjonowanie strony

Dobre treści kosztują od 20 zł do nawet 60 zł za każde 1000 znaków ze spacją. Przyjmując średnią cenę rynkową, możemy policzyć, że specjalistyczny wpis blogowy będzie kosztował od 240 zł do 400 zł za 6 000 — 10 000 znaków. Dodatkowo do podanych widełek cenowych należy jeszcze doliczyć czas pracy specjalisty, który musi wykonać analizy niezbędne do zlecenia danego tekstu. Bardzo często tekst będzie też dodatkowo optymalizowany przed umieszczeniem na stronie, co dodatkowo zwiększa koszty. Należy jeszcze doliczyć koszt zakupu profesjonalnych zdjęć lub poszukać darmowych licencji w bankach zdjęć.

Skuteczne pozycjonowanie strony musi swoje kosztować. Ile tak naprawdę trzeba wydać na dobre treści na stronę? To wszystko zależy od wielu czynników, ale przyjmując średnią rynkową można założyć następujące wartości.

  • Opis kategorii w sklepie internetowym to około 2000 znaków i może kosztować 40 zł;
  • Opis jednego produktu w sklepie to około 3000 znaków i może kosztować około 60 zł;
  • Opis na stronę www z usługami to około 5000 znaków i może kosztować 150 zł;
  • Wpis na blog to około 6000-10000 znaków i może kosztować od 120 do 200 zł;
  • Artykuł specjalistyczny na bloga lub serwis internetowy to około 6000-10000 znaków i może kosztować od 240 do 400 zł lub więcej.

Koszty tworzenia treści wewnętrznych są bardzo zróżnicowane i zależą głównie od jakości tekstu oraz ilości znaków. Im bardziej specjalistyczny temat i obszerniej opisany, tym cena będzie wyższa. Korzyści z dobrze napisanego tekstu również będą proporcjonalnie większe.

Treści zewnętrzne

Tworzenie treści zewnętrznych jest bardziej czasochłonne i znacznie kosztowniejsze od tworzenia treści wewnętrznych. Jednak proces ten jest niezbędny do skutecznego pozycjonowania strony. Pozyskanie dobrej jakości linków jest potrzebne do zdobycia nie tylko wysokiej, ale również stabilnej pozycji strony w wyszukiwarce. Najpopularniejszą metodą zdobywania wartościowych linków są artykuły sponsorowane. Taki proces związany jest ze znacznie większymi kosztami z uwagi na, że artykuł musi zostać umieszczony na innej stronie. Czyli do kosztów napisania tekstów należy doliczyć koszt umieszczenia linku.

Linki prowadzące do pozycjonowanej witryny muszą mieć dodatkowy atrybut dofollow, dzięki czemu domena polecająca jest w stanie przekazać „moc” pozycjonowanej stronie.

Treści zewnętrzne | Skuteczne pozycjonowanie strony
Treści zewnętrzne | Skuteczne pozycjonowanie strony

Ceny linków w dużej mierze będą uzależnione głównie od wydawcy. Jednak warto mieć na uwadze, że tanie linki, w okolicach 100 zł będą mało opłacalne, gdyż w rzeczywistości wygenerują znikomy ruch. Kupowanie tanich linków może mieć jedynie sens w przypadku chęci zróżnicowania profilu linków.

Ile może kosztować przykładowe linkowanie strony? To wszystko zależy od wielu czynników, ale przyjmując średnią rynkową można założyć następujące wartości.

  • Artykuły sponsorowane to cena od 100 do 1000 zł za jeden link;
  • Fora internetowe to cena od 5 do 10 zł za jeden link;
  • Linki z serwisów ogłoszeniowych to cena od 10 do 20zł za link;
  • Linki z wizytówek NAP to cena od 10 do 15 zł

Warto zwrócić uwagę, że obecnie najważniejszym czynnikiem rankingowym oceny wartości linków jest możliwość przekazania ruchu pozycjonowanej stornie. Lepszym rozwiązaniem będzie jeden artykuł sponsorowany z linkiem do strony w cenie 200 zł, niż 20 linków z zapomnianych for internetowych.

Analizy i raporty

Opieka nad projektem także generuje pewne koszty, chociażby w postaci narzędzi SEO, które są niezbędne do przeprowadzenia wszystkich prac. Pozycjonowanie bez analiz i raportów jest działaniem po omacku, które w perspektywie czasu może bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Aby pozycjonowanie przynosiło pożądane efekty, konieczne są nieustanne analizy sytuacji, wyciągnie wniosków oraz korekcja strategii.

Pozycjonując stronę nie zawsze będzie tak, że droga obrana na początku będzie tą najlepszą. Podczas wszystkich etapów SEO, dojdzie masa innych czynników zewnętrznych, o których rozpoczynając proces pozycjonowania strony ani agencja SEO, ani Ty nie będziecie mieli pojęcia. Może się zdarzyć tak, że po kilku miesiącach trafią się okazje na szybsze efekty lub pojawią się problemy, które uniemożliwiają osiągnięcie wysokiej pozycji.

Najważniejsze jest dostrzec szanse oraz zagrożenia, aby móc w porę reagować. Pozycjonując stronę Agencja SEO powinna cały czas monitorować swoje działania oraz działania Twojej konkurencji. Połącznie danych z doświadczeniem pozwala efektywniej pracować i stwarzać szanse do szybszego wzrostu.

Jaki budżet przeznaczyć na skuteczne pozycjonowanie?

Jaki budżet przeznaczyć na skuteczne pozycjonowanie?
Jaki budżet przeznaczyć na skuteczne pozycjonowanie?

Pytanie, na które ciężko jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Skuteczne pozycjonowanie w dużej mierze uzależnione jest od zakresu działań. Aby dużo się działo, potrzeba dużo działań. Teoretycznie, większy budżet przeznaczony na pozycjonowanie powinien przełożyć się na szybszy wzrost ruchu. Jednak działania prowadzone nieumiejętnie lub słabej jakości usługa SEO nie będzie w stanie zapewnić dobrego efektu biznesowego.

Co za tym idzie, budżet SEO musi być bardzo dobrze skorelowany z działaniami oraz strategią. Musi być na bieżąco monitorowany i dostosowywany do aktualnych warunków. Istnieje jednak pewna grupa czynników, która będzie wpływała na kwoty, jakie są niezbędne do wdrożenia dobrego SEO.

Branża i konkurencja

W tej części pierwszą rzeczą na którą należy zwrócić uwagę jest konkurencja w Google. Jeśli firmy podobne do Twojej, wydają na pozycjonowanie kilka tysięcy złotych miesięcznie, prowadzą ciągłe działania od wielu lat, to ciężko będzie powalczyć z nimi o miejsce z mniejszym budżetem. Pierwsza strona wyników posiada ograniczoną ilość miejsca. Zwykle jest to 10 pozycji nie licząc wyników z Google Ads, czy wizytówek z Google. Ilość firm starających się o miejsca w TOP10 ma bardzo duże znaczenie podczas całego procesu pozycjonowania. Oznacza to, że im większa i lepsza jest konkurencja tym więcej trzeba wydać, aby ją dogonić. Finalnie realny koszt SEO zależy tak naprawdę od Twojej konkurencji.

Koszty pozycjonowania mogą być uzależnione również od branży, w której działasz. Prezentacja wyników wyszukiwania w dużej mierze zależy również od tematyki strony. Chcąc osiągnąć sukces w pozycjonowaniu strony w każdej branży, stosuje się inne sposoby optymalizacji, inne metody zdobywania linków czy inaczej pisze treści. Bardzo popularne branże, jak elektronika czy finanse są znacznie droższe niż inne i koszty pozycjonowania są tutaj naprawdę wysokie.

Punkt startowy

Koszty działań SEO są uzależnione również od obecnej sytuacji domeny, a dokładniej od oceny wiarygodności strony przez Google. Jeżeli chodzi o obecność w wyszukiwarkach, to każda strona jest na pewnym etapie. Istnieje znacząca różnica między nową stroną, a taką, która istnieje już wiele lat i wymaga jedynie optymalizacji treści. Warto zauważyć, że sam czas nie jest tutaj kluczowym wyznacznikiem sytuacji domeny, a jedynie obiektywną wskazówką. Hipotetycznie może być tak, że domena istnieje już od wielu lat, ale nigdy nikt nie pracował nad nią pod kątem SEO. Najważniejszym wyznacznikiem sytuacji są działania, jakie były wykonywane wcześniej. Między innymi parametry takie jak ruch strony z wyszukiwarek czy ilość słów kluczowych, na które strona pojawia się w Google.

Oficjalnie Google nie bierze pod uwagę z ratingu domen, możemy jedynie skorzystać z innych narzędzi, takich jak Domain Rating (DR) wprowadzony przez Ahrefs. Za jego pomocą sprawdzisz wybraną domenę pod względem ilości jak i jakości linków zewnętrznych. Oczywiście narzędzie Ahrefs nie odzwierciedla dokładnie sytuacji domeny tak jak widzi ją Google. Oferuję jedynie podgląd i możliwy obraz oceny strony.

Cele firmy i czas

Kolejnym bardzo ważnym punktem podczas procesu pozycjonowania jest cel jaki ma zrealizować pozycjonowanie strony. Korzyści płynące z faktu bycia na pierwszej stronie w Google muszą być oczywiste i do udźwignięcia przez firmę. Regularne zwiększanie widoczności strony w Google poprzez przemyślane działania to bardzo rozsądne podejście. Nie ma możliwości zastania liderem branży w kilka tygodni, to wymaga wielu lat nakładów pracy i przygotowania całej firmy na osiągnięcie takiego celu. Czasami osiągniecie szczytowych pozycji może okazać się zbyt trudne, poprzez wysokie koszty lub czas, którym dysponuję Twoja firma.

Czas w procesie pozycjonowania strony również odgrywa kluczową rolę. Nie ma możliwości wejścia na szczyt wyników w przeciągu kilku tygodni. Nawet, w przeciągu kilku miesięcy w przypadku nowej strony, która nigdy nie miała prowadzonych żadnych działań SEO. To tak, jak byśmy chcieli zdobyć Mount Everest za pierwszym podejściem w dwutygodniowym turnusie turystycznym. Na wartościowy ruch trzeba poczekać. Zazwyczaj zaczyna pojawiać się po około roku regularnej pracy. Oczywiście zdarzają się przypadki szybkiego wzrostu widoczności już po kilku miesiącach. Jednak w procesie pozycjonowania występują także spadki. Pozycjonowana strona będzie wówczas potrzebowała nawet kilkunastu miesięcy do wypracowania założonych pozycji.

Co jest najważniejsze w SEO?

O skuteczności pozycjonowania możemy mówić tylko wtedy, kiedy prowadzone działania są wysokiej jakości według ściśle określonej strategii. Każde działania podejmowane w zakresie SEO powinny mieć przełożenie na konkretny efekt biznesowy. Powinny realizować jakiś konkretny cel. Istniej kilka czynników, które są najważniejsze w całym procesie pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki.

Co jest najważniejsze w SEO?
Co jest najważniejsze w SEO?

Budżet SEO

Budżet odgrywa w przypadku pozycjonowania pierwszorzędną rolę. Im szybciej chcesz osiągnąć dobry wynik, tym więcej działań trzeba wykonać w krótszym czasie. W teorii im większy budżet tym więcej można dostarczyć treści, publikacji zewnętrznych czy przeznaczyć godzin na optymalizację strony. Jednak nie zawsze duży budżet SEO będzie odzwierciedlał postępy w Google. Istnieje bowiem pewna granica, która jest skorelowana z czasem potrzebnym na odpowiednie działania. Każda strona posiada coś w rodzaju kredytu od Google, którego nadwyrężenie może skutkować ograniczeniem akceptacji nowych działań. Nie oznacza to, że pozycjonowana strona dostanie karę od Google. Jednak mimo dodawania nowych treści będą się pojawiały z dużym opóźnieniem w wyszukiwarce. Niestety duży budżet to nie wszystko, chociaż jest kluczowy do osiągnięcia wyników.

Jakość treści

Ta część składowa SEO jest w zasadzie najważniejsza. Ponieważ to od treści i jej odpowiedniej optymalizacji w dużej mierze zależy przyszłość strony w wyszukiwarce. Treść musi być użyteczna, musi odpowiadać na konkretne problemy. Wbrew powszechnej opinii Google nie dostarcza najdłuższych treści, tylko najbardziej trafne. Użytkownicy traktują wyszukiwarki jak podręczne encyklopedie. A to właśnie dzięki trafnej treści strona wyświetla się w Google na wybrane słowa kluczowe. Wyszukiwarki dostarczają odpowiedzi na podstawie preferencji użytkowników. Nie zawsze każdy otrzyma te same wyniki na takie same zapytania. Google jest wielką sztuczną inteligencją, która cały czas się uczy. Osobom lubiącym czytać, dostarczy dłuższe artykuły, osobom lubiącym konkrety dostarczy bardziej zwarte treści.

W dużym uproszczeniu, bez skutecznej treści, która odpowiada na konkretne potrzeby, Twoja stronie nie pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Jakość linków

Pozycjonowanie bez używania linków byłoby metodą trochę chałupniczą. Niby można, ale ciężko utrzymać konkretne pozycje. Dlatego linkowanie jest kolejnym bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na skuteczne pozycjonowanie. Obecnie sytuacja zmieniła się tak bardzo, że nie wystarczą byle jakie linki. Odnośniki prowadzące do strony muszą być aktywne, co za tym idzie, strony na których zostaną dodane musza posiadać ruch, a użytkownicy powinni aktywnie z nich korzystać. W przeciwnym razie linki, które nie posiadają ruchu zostaną uznane przez Google za mało wartościowe.

Kupowanie linków, czy artykułów sponsorowanych bez ruchu pozbawione jest całkowicie sensu.

Przykładowe budżety SEO naszych klientów

Pozycjonowanie stron jest bardzo rozległym tematem, każdy przypadek jest inny, wymaga innego podejścia i podjęcia innych działań. Ciężko jest podać określoną z góry stawkę za dobre SEO. Nawet firmy działające w tej samej branży, mające strony o podobnym stażu będą wyglądały dla Google zupełnie inaczej — z czego będą wynikały rozbieżności w budżecie SEO.

Można natomiast dość precyzyjnie określić zakres, który również w zależności od potrzeb będzie modyfikowany, ale chociaż częściowo obrazujący dokładne korzyści płynące z SEO. Biorąc pod uwagę przekrój naszych klientów, możemy określić cztery główne filary składające się na budżet niezbędny do wdrożenia skutecznego pozycjonowania.

Na co przeznaczone są te kwoty?

Część budżetu przeznaczona jest na publikacje wewnętrzne, które są kosztami wydzielonymi na tworzenie treści. Koszty te związane są z optymalizacją i tworzeniem nowych treści takich jak blog, opisy kategorii, opisy produktów, opisy usług itp. Koszty tworzenia treści wewnętrznych mogą być bardzo zróżnicowane i w dużej mierze uzależnione od jakości tekstu oraz ilości znaków. Im bardziej specjalistyczny temat i obszerniej opisany, tym cena będzie wyższa. Jednak korzyści z dobrze napisanego tematycznego tekstu również będą proporcjonalnie większe.

Budżet przeznaczony na publikacje zewnętrzne to koszty związane z pozyskiwaniem linków. Tworzenie treści zewnętrznych jest bardziej czasochłonne i znacznie kosztowniejsze od tworzenia treści wewnętrznych, dlatego ten budżet zwykle jest proporcjonalnie większy od budżetu na treści wewnętrzne. Proces pozyskania linku wiąże się ze znacznie większymi kosztami z uwagi na, że wycenione jest nie tylko napisanie treści czy jej optymalizacja, ale również koszty umieszczenia linku na stronie zewnętrznej. Koszty związane z umieszczeniem linku nie są stałe, ponieważ ich wysokość zawsze zależy od konkretnego wydawcy.

Koszty w SEO | Skuteczne pozycjonowanie strony
Koszty w SEO | Skuteczne pozycjonowanie strony

W budżecie musi znaleźć się również miejsce dla optymalizacji SEO. W tą część budżetu uwzględnione jest bardzo wiele elementów, zaczynając od opracowania strategii lub jej aktualizacji, przez techniczny audyt, sprawdzenie strony po wdrożeniu zmian, analiza konkurencji, analiza słów kluczowych, analiza efektywności działań, ocena wpływu dostarczanego ruchu na biznes klienta i wiele, wiele więcej. Biorąc pod uwagę ilość czynności które trzeba wykonać, budżet przeznaczony na optymalizację SEO jest zwykle większy niż budżet na publikacje wewnętrzne, jednak niższy niż budżet na publikacje zewnętrzne.

Skuteczne SEO, to nie tylko treści, linki czy optymalizacja. Dodatkowo należy doliczyć koszty operacyjne, w których zawarte są takie elementy jak czas pracy specjalisty, koszty związane z działalnością, koszty specjalistycznych narzędzi, podatki i inne niezbędne wydatki. Koszty operacyjne są mocno uzależnione od całego budżetu SEO. Zwykle przy większych projektach, można je trochę ograniczyć do 15% — 17%, natomiast przy mniejszych budżetach do 4000 zł koszty operacyjne będą w granicach 20% — 25%. Patrząc z punktu ekonomicznego, większe budżety będą bardziej opłacalną inwestycją w SEO, niż te mniejsze.

Jak czas wpływa na skuteczność działań SEO?

Jak czas wpływa na SEO? | Skuteczne pozycjonowanie strony
Jak czas wpływa na SEO? | Skuteczne pozycjonowanie strony

Czas w SEO jest bardzo kluczowym czynnikiem i nie może zostać poddany dowolnemu skalowaniu. Dyscyplina SEO charakteryzuję się strategią długofalową, która dopiero w perspektywie miesięcy, a nawet lat przynosi największe efekty.

Nie jest możliwe wykonanie działań zaplanowanych na rok w kilka tygodni, które przyniosą pożądane efekty. Skuteczne pozycjonowanie wymaga dobrze przygotowanej strategii, odpowiedniej ilości czasu i dużej cierpliwości. Pozycjonowana strona musi zdobyć zaufanie i autorytet wyszukiwarki Google, co tak naprawdę w mocno konkurencyjnych branżach nie jest łatwe. Zwykle dobry i jakościowy ruch to zasługa wielu lat pracy całych działów marketingu wyposażonych w najlepsze narzędzia. Niestety, ale wszystkie podjęte działania SEO wymagają długofalowej strategii.

Dlaczego tanie pozycjonowanie nie może być skuteczne?

Tanie pozycjonowanie stron można odnieść w kontekście do jednorazowego pozycjonowania. Jest nie tylko nieopłacalne, ale może również obniżyć reputację domeny w Google. Zakładając niski budżet na SEO, ciężko będzie uzyskać treści i linki dobrej jakości. Zarówno optymalizacja, jak i strategia zostanie wdrożona byle jak, lub nie zostanie wdrożona wcale. W dłuższej perspektywie tanie pozycjonowanie może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Skuteczne pozycjonowanie polega na dostarczeniu jakościowego ruchu oraz realizacji podstawowego celu każdego biznesu — przynoszeniu zysków.

Pozycjonowanie można porównać do rajdu Dakar. Niemożliwością jest wygranie terenowego wyścigu samochodem do niego nieprzygotowanym, który się ciągle psuje i wszystko w nim odpada, prawda?

Co w przypadku gdy ogranicza nas budżet?

W pierwszej kolejności należy przyswoić, że dobrze przygotowane SEO jest inwestycją. Nie można rozpatrywać wydatków związanych z pozycjonowaniem tylko w formie kosztu! Skuteczne pozycjonowanie zwróci się wielokrotnie i znacznie z większym procentem niż inne formy marketingu w Internecie.

Jednak jeśli Twojej firmy nie stać na pozycjonowanie strony lub chcesz przeznaczyć zbyt małe kwoty — myśląc, lepiej trochę niż wcale, to zdecydowanie lepiej wydać te pieniądze na płatną reklamę w Google Ads lub Facebook Ads. W perspektywie czasu będzie znacznie drożej, ale Twoja firma zdecydowanie szybciej zyska klientów. Warto też wziąć pod uwagę branżę — czy w Twojej branży pozycjonowanie jest opłacalne oraz kiedy i jaka nastąpi stopa zwrotu — To niezwykle istotne pytanie, na które warto poszukać odpowiedzi.

Oczywiście zostaje jeszcze jedna opcja — samodzielnego prowadzenia działań SEO. Wbrew powszechnej opinii nie jest to takie trudne, jednak samodzielne pozycjonowanie strony wymaga dużo czasu, dużo analiz, dużo specjalistycznej wiedzy. W kontekście wiedzy w zakresie SEO warto regularnie odwiedzać takie serwisy jak: Search Engine Journal oraz Search Engine Land. Znajdziesz tam wiele ciekawych informacji na temat pozycjonowania stron, tego jak działa SEO i wyszukiwarka Google.

Temat pozycjonowania jest znacznie bardziej złożony i rozległy. Jeśli masz jakieś pytania — to śmiało, możesz zadać je w komentarzu.

Oceń ten wpis!
Średnia: 5 / 5 (9 głosów)
Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Co sądzisz na ten temat? Napisz komentarz!x

Używamy plików cookie. Przeczytaj politykę prywatności, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej.