BlogE-commerceJak tworzyć opisy dla e-commerce?

Jak tworzyć opisy dla e-commerce?

Jak tworzyć opisy dla e-commerce?

Wiesz, gdzie najlepiej ukryć zwłoki? Na drugiej stronie wyników wyszukiwania Google. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z całą pewnością nie chcesz się na niej znaleźć. Aby osiągnąć dużą klikalność oraz dobre wyniki sprzedaży, musisz znajdować się na szczycie rankingu wyszukiwarek. Jak najwyższa pozycja na pierwszej stronie wyników – oto Twój cel – jak go osiągnąć? Zobacz jak łatwo możesz podnieść wyniki organiczne w tworząc skuteczne opisy dla e-commerce!

Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz pracę z nową witryną, czy też ulepszasz istniejącą stronę sklepu internetowego, ten krótki artykuł pozwoli Ci spojrzeć na SEO z nowej perspektywy. Potencjalni klienci wreszcie o Tobie usłyszą!

Pozycjonowanie vs. opisy dla e-commerce

Jeśli wiesz już coś o tradycyjnym pozycjonowaniu, szybko się zorientujesz, że zabiegi SEO i opisy dla e-commerce polegają jedynie na lekkim przesunięciu perspektywy. Oto najistotniejsze założenia:

Po pierwsze, przyjmij właściwą strategię doboru fraz kluczowych

Jeśli brakuje Ci kliknięć, to prawdopodobnie nie osiągniesz wysokich wyników finansowych. Ale czy każde kliknięcie przełoży się na konkretny efekt sprzedażowy? Oczywiście, że nie! Dlatego też warto zadbać o przyciągnięcie użytkowników, którzy są naprawdę zainteresowani zakupem Twojego produktu.

Jak to osiągnąć? Wykorzystując frazy kluczowe w strategii long tail SEO.

Frazy kluczowe long tail składają się zazwyczaj z 4-5 słów. Im dłuższa fraza kluczowa, tym większa jej szczegółowość. To zaś oznacza mniejszą konkurencję i wyższy współczynnik konwersji. Konstruując frazy kluczowe, pamiętaj, że powinny one wskazywać na bezpośredni zamiar kupna.

Frazy kluczowe w strategii long tail SEO | Opisy dla e-commerce
Frazy kluczowe w strategii long tail SEO | Opisy dla e-commerce

Spójrz na dwa zapytania:

– „modne szpilki 2022”
– „modne czerwone szpilki rozmiar 38”

Jak myślisz, które z nich wskazuje na to, że użytkownik ma zamiar kupić coś na Twojej stronie? Oczywiście to drugie. Pamiętaj, że chcesz przyciągnąć użytkowników, którzy wpisali w wyszukiwarkę właśnie tę drugą frazę, ponieważ to oni zapewnią Ci zyski.

Po drugie, konstruuj prawidłowe adresy URL

Adresy URL powinny być przyjazne dla użytkowników (nie dla robotów) – muszą być łatwe do przeczytania i interpretacji. Używanie słów kluczowych w adresach jest zalecane, ale bezsensowne ich upychanie sprawi, że wyszukiwarka potraktuje Twoją stronę jako bezużyteczny spam. Zachowaj więc umiar i myśl przede wszystkim o potencjalnych klientach.

Krótkie adresy są z zasady lepsze niż długie. Jeśli to możliwe, postaraj się, żeby nie miały więcej niż 50-60 znaków. Zwróć również uwagę, aby tytuł strony i jej adres URL były jak najbardziej zbieżne.

Po trzecie, twórz wysokiej jakości treści

Opisy dla e-commerce powinny nie tylko przyciągnąć uwagę użytkowników, ale także zachęcić ich do zakupu – to w końcu Twój główny cel. Poniżej znajdziesz podstawowe zasady tworzenia opisów dla serwisów e-commerce.

Opisy dla e-commerce — krótkie czy długie?

Google i inne wyszukiwarki korzystają z treści zamieszczonych w Twoim serwisie, wybierając słowa kluczowe, na podstawie których będą go oceniać. Decydują również, jak wysoko strona powinna być oceniona dla każdego słowa kluczowego. Jeśli strona produktu zawiera jedynie krótki opis i nic więcej, wyszukiwarka ma niewielkie pole do popisu. Dlatego też, najwyżej oceniane i najlepiej rozpoznawalne serwisy e-commerce stawiają na dłuższe, rozbudowane oraz wysoce informatywne opisy.

Opisy dla e-commerce — krótkie czy długie?
Opisy dla e-commerce — krótkie czy długie?

Jeśli chcesz poszybować na szczyt rankingu, pisz długie, szczegółowe opisy swoich produktów. Im więcej napiszesz, tym dokładniej Google oceni Twoją stronę. Poza tym, nie ukrywajmy, im więcej tekstu, tym więcej możliwości wykorzystania pieczołowicie dobranych słów kluczowych. Twoi potencjalni klienci także nie będą narzekać na wyczerpujące opisy i szczegółowe informacje.

Tworząc opisy dla e-commerce, zawsze zadawaj sobie podstawowe pytania:

„Czy stworzona treść jest pomocna z punktu widzenia przeciętnego użytkownika? Czy zawiera przydatne, interesujące informacje, pomagając ostatecznie podjąć decyzję o zakupie produktu?”

Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, znajdujesz się na prostej drodze do pisania doskonałych tekstów SEO dla branży e-commerce.

Pamiętaj, że do napisania wnikliwego opisu produktu niezbędna jest szeroka wiedza na jego temat. Słaba znajomość produktu, jego zalet i funkcjonalności doprowadzi do powstania równie słabego opisu, który nie będzie przydatny ani dla kupujących, ani dla wyszukiwarek.

Cechy produktu są bez wątpienia niezwykle istotne. Niestety, suche wypunktowanie podstawowych właściwości nie zapewni Ci klientów. Kupujący dowie się co prawda, do czego służy produkt, jak wygląda i jak działa, ale bezosobowa forma takiego opisu nie skłoni go do zakupu. Dlatego też, postaw na język korzyści. Opisz, jakiego rodzaju zyski przynosi korzystanie z Twojego produktu, w jaki sposób ułatwi on życie potencjalnego klienta. Skup się na towarzyszących mu wrażeniach. W ten sposób, przedstawisz podstawowe cechy produktu, wzbogacając je o niezbędny aspekt perswazyjny.

Podsumowanie

Potrzebujesz strony lub pozycjonowania?

Oceń ten wpis!
Średnia: 5 / 5 (8 głosów)

Zaprojektujemy dla Ciebie stronę www, której nie będzie trzeba wiecznie poprawiać. Zrobimy kampanie reklamowe, które przyniosą Ci zyski.

Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Co sądzisz na ten temat? Napisz komentarz!x

Używamy plików cookie. Przeczytaj politykę prywatności, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej.