Jak skutecznie podnieść sprzedaż za pomocą landing page?

Jak skutecznie podnieść sprzedaż za pomocą landing page?
Jak skutecznie podnieść sprzedaż za pomocą landing page?

Spis treści

Sprzedaż jest finalną części procesu odpowiedzialnego za pozyskanie nowych klientów. Z tego powodu skuteczne podnoszenie sprzedaży powinno być celem nadrzędnym w każdej firmie, która chce się rozwijać i zdobywać przewagę rynkową. Środkiem do osiągnięcia sprzedaży na odpowiednio wysokim poziomie może być zastosowanie wielu różnych rozwiązań. Niewątpliwie jednym z nich jest landing page. Tego typu stronę z powodzeniem można określić mianem przedstawiciela handlowego, z taką różnicą, że strona pracuję cały czas.

Jak landing page wpływa na sprzedaż?

Dzieje się tak z tego powodu, że landing page cechuje jednorodność produktowa. Na stronie sprzedajemy jeden produkt/usługę bądź grupę mocno zbliżonych do siebie produktów/usług, bez dużych możliwości wyboru. Zasadniczo taka sprzedaż ma olbrzymią przewagę nad sklepem internetowym. Użytkownik, który trafia na stronę lądowania, jest bardziej świadomy swojego wyboru. Trafił na stronę skuszony dobrym hasłem reklamowym i przykuwającą wzrok kreacją, która dokładnie odzwierciedla docelową stronę z produktem bądź usługą. Dodatkowo nie posiadając wyboru, w postaci różnych produktów, producentów, cen i możliwości, jakie oferuje sklep internetowy, pozostaje z jednym prostym wyborem. Kupić lub nie kupić. Jeśli treści zawarte na landing page będą odpowiednio przekonujące, wybór zostanie bardzo szybko podjęty. Właśnie ze względu na ograniczone możliwości wyboru.

Jak podnieść sprzedaż na landing page?

Już wiesz, że strona lądowania to doskonałe miejsce otwierające ogrom możliwości na skuteczną sprzedaż. Ważne jest, aby wszystko dobrze zaplanować, sukcesywnie wdrażać, testować i mierzyć. W tym miejscu poruszymy kilka podstawowych elementów skutecznie podnoszących sprzedaż. Pierwszym z nich jest dobre rozplanowanie ułożenia treści oraz formularza zamówienia lub zbierającego leady. Zazwyczaj treść zajmuję 2/3 lewej części strony, natomiast formularz pozostałą 1/3 prawej części strony. Taki układ pozwala na wyświetlanie w przypadku urządzeń stacjonarnych pływającego formularza, który cały czas podąża obok czytanej treści. Natomiast na urządzeniach przenośnych taki formularz będzie występował za treścią, czyli na końcu strony. Jednocześnie w układzie mobilnym należy uwzględnić w kluczowych momentach przyciski z mocnym CTA. Zaplanowany w ten sposób układ pozwala użytkownikom w pierwszej kolejności zapoznanie się z zawartością oferty oraz jednocześnie na szybki skok do zamówienia.

Kluczowym elementem landing page generującym sprzedaż jest nakłanianie użytkowników do podjęcia decyzji o zakupie. W tym celu zostały stworzone wyzwalacze sprzedaży, tak zwany społeczny dowód zaufania. Zaimplementowanie systemu wyzwalaczy sprzedaży pozwala realnie wypływać na sprzedaż i generować dużo większe zyski. Skoro inni zadowoleni użytkownicy dodali komentarze. Wstawili swoje prywatne zdjęcia, jak rewelacyjnie działa ten właśnie produkt. Dodatkowo wyświetlają się informacje o zakupie Pana Sebastiana z Łomży. Sytuację podgrzewa specjalna promocja, która kończy się za 10 minut i sprzedaż nie będzie wznowiona w tak korzystnej cenie. To znaczy tylko jedno, że produkt jest — nazwijmy to chodliwy. W tym momencie wymagana jest szybka reakcja ze strony klienta, który właśnie podejmuje decyzję o zakupie. Wpływ na jego decyzję mają właśnie wyzwalacze sprzedaży, niedostępność i unikalność oferty. Skoro inni kupili i są zadowoleni, to może i ja potrzebuję tego produktu?

Niezależnie od użytych wyzwalaczy czy żaglowania emocjami dobrze przygotowane landing page wywołują w klientach realne potrzeby zamówienia danego produktu lub usługi. Nawet jeśli oni sami tak naprawdę tego nie potrzebują.

Mierzenie efektów

Mierzenie efektów jest jednym z kluczowych elementów odpowiadających za powodzenie danej kampanii i całego procesu sprzedaży. W przypadku landing page nie ma dróg na skóry, dobrze skonfigurowany Google Analytics i Business Facebook jest podstawą w przypadku mierzenia efektów pracy. Oczywiście najważniejszym punktem zwrotnym mierzalności efektów jest zysk, jaki generuje strona lądowania, jednak, aby można było prowadzić dalsze, skuteczne działania niezbędnym jest prawidłowe skonfigurowanie całej analityki.

Minimum, jakie pozwoli nam na mierzenie efektywności sprzedaży, jest poprawne skonfigurowanie goli i konwersji w Analytics, oraz poprawne skonfigurowanie Piksela Facebooka. Oczywiście możemy wesprzeć się innymi narzędziami do mierzenie skuteczności działań marketingowych. Jednak w tym przypadku należy zwrócić uwagę na ilość zaimplementowanych zewnętrznych kodów śledzących. Każdy dodatkowy kod opóźnia wczytanie strony, tym bardziej, kiedy dodajemy go wtyczkami… Niestety każde opóźnienie w przypadku landng page powoduje zwiększony współczynnik opuszczenia strony jeszcze przed jej załadowaniem. Takie działanie oczywiście przekłada się na słabą sprzedaż.

Podsumowanie

Strony lądowania są doskonałym miejscem do skalowania sprzedaży i podnoszenia rentowności biznesu. Oczywiście nie w każdym przypadku sprawdzi się taka taktyka. Jednak mimo to warto wdrożyć rozwiązania, które faktycznie podnoszą sprzedaż.

Oceń tekst!
Średnia: 5 / 5 (8 głosów)

Dołącz do dyskusji

Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dołącz do dyskusji!x
()
x

Ciasteczka

Używamy ciasteczek, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia użytkowania naszej strony. Chcesz dowiedzieć się więcej?