Co powinien zawierać dobry audyt SEO?

Co powinien zawierać dobry audyt SEO?
Co powinien zawierać dobry audyt SEO?

Spis treści

Prawidłowo przeprowadzony audyt SEO stanowi skuteczny zbiór informacji niezbędnych w procesie optymalizacji biznesowej każdej witryny. Niewątpliwie, nic tak nie wzmacnia działań biznesowych, jak dokładna porcja informacji dotycząca możliwości rozwoju. Szczególnie mając do dyspozycji dobry audyt strony, nie tylko możemy skutecznie obrać kierunek, czy zoptymalizować działania biznesowe, ale również znacznie zmniejszyć wydatki prowadzenia działań promocyjnych w wyszukiwarkach.

Co to jest Audyt SEO?

W kontekście tematyki SEO audyt stanowi podsumowanie obecnego stanu oraz przyszłych możliwości rozwoju strony pod względem prowadzenia działań marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Bardzo często audyt stanowi działania poprzedzające pozycjonowanie witryny. Z tego powodu celem skutecznego audytu jest znalezienie i wskazanie tych elementów, które należy zmienić, poprawić lub usunąć. Aby audytowana strona mogła pojawiać się w wynikach wyszukiwania na jak najwyższych pozycjach. Niewątpliwie najważniejsze zagadnienia jakie powinny zostać poruszone w audycie to indeksowanie i komunikacja z robotami, widoczność, tytuły i opisy, cała architektura informacji oraz oczywiście treści.

Prawidłowo przeprowadzony audyt SEO stanowi podsumowanie możliwości rozwoju strony internetowej. Stąd im bardziej wnikliwe zbadanie stanu witryny, tym wyższą skuteczność mogą przynieść wyniki audytu. Co z kolei stanowi niezbędną podstawę do poprawnego przeprowadzenia procesu optymalizacji witryny.

Jakie elementy powinien zawierać audyt?

Oczywiście nie ma jednolitej listy kontrolnej dotyczącej punktów, jakie należy sprawdzić pod kątem SEO. Każdy specjalista ma swoją listę, zbiera i analizuję dane inaczej, jednak sama ilość czynników powinna być mniej więcej taka sama. Cześć czynników została wymieniona w poprzednim punkcie. Jednak warto audyt SEO podzielić na kilka głównych sekcji. W zależności od specjalisty będą to między innymi — techniczne SEO, słowa kluczowe, snippety, treści i budowa strony, analiza konkurencji oraz oczywiście off-page SEO.

Sposób przedstawienia wszystkich audytowanych czynników mających wpływ na SEO będzie oczywiście różny. Dzieje się tak, ponieważ niektórzy specjaliści znaczniki takie, jak „Title” oraz „Meta description” wrzucą nie do snippetów, tylko np. do treści i budowa strony. W takim przypadku, przesunięcie wcale nie oznacza, że audyt jest źle przeprowadzony, tylko to, że jego budowa i struktura może być zmienna, ale nadal poprawna i użyteczna.

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Wcześniej wspomniany audyt SEO jest bardzo ważnym zbiorem informacji na każdym etapie życia strony internetowej. Szczególnie znajdzie swoje zastosowanie dla właścicieli stron, którzy myślą o pozycjonowaniu. Raport z przeprowadzonego audytu pozwala dokładnie określić jak dostosować stronę do wymagań wyszukiwarki, aby optymalnie ograniczyć czas i koszty pozycjonowania.

Niewątpliwie audyt SEO również będzie niezbędny dla właścicieli stron, które były już pozycjonowane. Wówczas dobrze przeprowadzony audyt, pozwala wykryć nieprawidłowości, do jakich mogło dojść podczas pozycjonowania strony. Zdarza się, że osoba zajmująca się pozycjonowaniem stosowała niedozwolone metody pozycjonowania, które uniemożliwiają kontynuację pracy nad stroną.

Audyt SEO sprawdzi się również w przypadku jeśli witryna notuję spadki lub pomimo tworzenia dobrej jakości treści ruch nadal nie wzrasta. Niewątpliwie przeprowadzenie audytu SEO ma wiele zalet. Pozwala sprawdzić wpływ oraz jakość czynników mających przełożenie na osiągane pozycje w organicznych wynikach. Nawet najprostszy audyt pozwala zweryfikować działania, które są niewidoczne na pierwszy rzut oka.

Ile kosztuje audyt SEO?


Cena audytu mocno uzależniona jest od wielkości serwisu i wiedzy specjalisty. Biorąc pod uwagę średnią rynkową, przy najmniejszych stronach koszt audytu SEO zaczyna się od 1000 zł netto wzwyż. W przypadku większych stron, serwisów czy sklepów internetowych, koszty mogą wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych i więcej.

W tym miejscu warto zaznaczyć wątek o darmowych audytach. Często spotykane darmowe, czy nawet za kilkadziesiąt złotych audyty nie są w stanie wykryć jakichkolwiek nieprawidłowości. Zazwyczaj takie narzędzia oferują tak zwane prześwietlenie tylko jednej strony z całej witryny. Sprawdzają pobieżnie od kilku do kilkunastu czynników, do tego jeszcze często wyświetlając błędne wyniki.

Dobry audyt SEO, który zostanie rzetelnie przeprowadzony, nie może być darmowy. Ponieważ na całokształt kosztów ma wpływ bardzo wiele czynników. Między innymi na koszty wpływa wiedza i czas pracy specjalisty oraz oprogramowanie, które jest niezbędne do przeprowadzenia wszystkich prac.

Ile trwa audytu SEO?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W tym przypadku również wszystko zależy od wielkości serwisu, wiedzy i czasu specjalisty. Analiza witryny pod kątem SEO może trwać od kilku dni, do nawet kilku tygodni. Jednak warto zaznaczyć, że audyt SEO może być również procesem ciągłym, gdy analizowane są różne warianty czy elementy witryny. W takim przypadku jest to działanie iteracyjne. Wszystko zależy od tego, jak rozbudowana i zróżnicowana jest witryna oraz jaki jest cel samego audytu.

Podsumowanie

Audyt SEO w ogromnym stopniu ułatwia prowadzenie działań skutecznego pozycjonowania strony. Pomaga znacznie obniżyć koszty związane z prowadzeniem działań marketingu w wyszukiwarkach. Pozwala zweryfikować działania, które są niewidoczne gołym okiem. Jeśli pozycjonowanie, czy budowa strony internetowej została przeprowadzona nierzetelnie, to właśnie audyt SEO pozwoli wykryć takie nieprawidłowości i skutecznie przeciwdziałać negatywnym skutkom.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie pozycjonowania lub chcesz przeprowadzić audyt SEO swojej strony, napisz do nas. Z chęcią porozmawiamy o Twoim biznesie i doradzimy jakiego typu rozwiązanie będzie najkorzystniejsze.

Oceń tekst!
Średnia: 4.8 / 5 (12 głosów)

Dołącz do dyskusji

Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dołącz do dyskusji!x
()
x

Ciasteczka

Używamy ciasteczek, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia użytkowania naszej strony. Chcesz dowiedzieć się więcej?