Grupy podobnych odbiorców – Jak dotrzeć do najlepszych klientów?

Grupy podobnych odbiorców – Jak dotrzeć do najlepszych klientów?
Grupy podobnych odbiorców – Jak dotrzeć do najlepszych klientów?

Spis treści

Wyobraź sobie, że posiadasz magiczną technologię, która ma moc przyciągania najlepszych klientów. Dzięki magicznym kliknięciom mocy możesz komunikować się z wybrańcami. Możesz pokazać skuteczny komunikat reklamowy i łatwo skonwertować ich na lojalnych klientów. Zapewne poprzednie trzy zdania brzmią jak surrealistyczny sen, jednak mimo to są całkowicie realne! Spokojnie, Facebook już o tym pomyślał. To grupy podobnych odbiorców.

W tym wpisie podpowiem Ci jak dotrzeć do Twoich najlepszych klientów. Jak wykorzystać źródła grupy niestandardowych odbiorców.

Czym są grupy podobnych odbiorców?

Grupy podobnych odbiorców umożliwiają dotarcie do nowych osób, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami. Dzieje się tak dlatego, że przypominają najlepszych istniejących klientów. W tym przypadku największe znacznie ma jakość źródła. Jeżeli np. grupę źródłowych odbiorców tworzą Twoi najlepsi klienci, a nie wszyscy klienci, uzyskasz dużo lepsze wyniki. Potencjalnie daje to duże możliwości. Zakładając, że mamy dobrą grupę, którą faktycznie tworzą nasi klienci lub chociaż osoby zainteresowani usługami. To na podstawie zebranych danych możemy dotrzeć do takich samych osób, które z dużym prawdopodobieństwem kupią oferowany produkt lub usługę. Jest to bardzo dobry i niewymagający dużego wysiłku sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Jest tylko jeden mały haczyk. Jaki?

Jakość grupy podobnych odbiorców

Wielokrotnie już o tym wspominałem, jak bardzo ważne jest „uczciwe” zbieranie lajków na Facebooku. Zresztą dotyczy to również Instagram, czy innych serwisów społecznościowych. Powtórzę po raz kolejny, że żebranie lajków od znajomych, czy osób niezainteresowanych naszymi usługami jest całkowicie pozbawione sensu. Tak samo, jak ściąganie przypadkowego ruchu na stronę czy do aplikacji. W takim przypadku kończy się to często przepalaniem budżetu. Oczywiście licznik na fanpage czy statystyki strony będą się zgadzały, ale nic poza tym. Jednak niestety, ale będą to tylko puste, nic nieznaczące w rozwoju biznesu liczby. Jakiś czas temu napisałem artykuł, dlaczego nie warto kupować fanów? W którym obszernie wyjaśniam sposób działania Facebooka w tym zakresie. Warto przeczytać.

Wracając do naszych źródeł danych, jeśli naszą grupę odbiorców na fanpage tworzą przypadkowe osoby, to targetowanie grupy podobnych odbiorców na podstawie fanpage się nie sprawdzi. Następstwem źle zbudowanego fanpage jest błędne kierowanie reklam i przepalanie budżetu. Oczywiście grupy podobnych odbiorców można ustawić na podstawie własnych źródeł oraz źródeł Facebooka. Własne źródła to między innymi strona internetowa, aplikacja czy lista klientów. Źródła Facebooka, to wszystko to, co związane jest bezpośrednio z Facebookiem.

Grupy podobnych odbiorców
Grupy podobnych odbiorców

Jak grupy niestandardowych odbiorców wyglądają w praktyce?

Przygotowanie dobrej grupy podobnych odbiorców może być skomplikowane i wysoce nieopłacalne, jeśli nasze dotychczasowe działania odnośnie generowania interakcji były przypadkowe. Możemy skutecznie temu zaradzić, prowadząc zaplanowane działania marketingowe. Chcąc zebrać poprawne dane w celu utworzenia właściwej grupy niestandardowych odbiorców, w pierwszej kolejności musimy zadbać o sprowadzenie kalorycznego ruchu. O wywołanie interakcji między Twoim fanpage a użytkownikami. Takie działania muszą być dobrze przemyślane i zaplanowane, aby skuteczność prowadzonych akcji odzwierciedlała się w zbieranych danych. Niezwykle ważne jest sprecyzowanie grupy odbiorców oraz dobranie odpowiednich komunikatów, które skutecznie trafią do wybranej grupy.

W przypadku, jeśli posiadamy już kaloryczny ruch na stronie, potwierdzony realnymi konwersjami i mamy dostęp do danych obecnych klientów, to możemy przygotować listę i dodać ją jako grupę odbiorców na podstawie listy. Ciekawą opcją jest również import danych prosto z MailChimpa, wystarczy kilka kliknięć, aby przenieść całą grupę danych do grupy podobnych odbiorców.

Grupy odbiorców na podstawie listy
Grupy odbiorców na podstawie listy

Listę klientów możemy oczywiście przygotować w pliku CSV lub TXT, dzięki którym powiększymy swoją grupę odbiorców. Identyfikatory, z których możemy skorzystać, są stosowanie w celu dopasowania klientów do użytkowników Facebooka. Im więcej podamy informacji, tym lepszy uzyskamy wskaźnik dopasowania. Tym samym nasza niestandardowa grupy odbiorców będzie bardziej skuteczna.

Podsumowanie — Czy warto stosować podobne segmenty odbiorców?

Na podsumowanie chciałbym dodać, że grupy podobnych odbiorców to genialne rozwiązanie, pozwalające na skuteczne rozszerzenie działań marketingowych. Oczywiście, jeśli nasz fanpage obserwują realni klienci, jeśli na naszą stronę kierujemy wartościowy ruch lub posiadamy listę dotychczasowych klientów naszego sklepu internetowego. Niestandardowe kierowanie reklam na Facebooku za pomocą grupy podobnych odbiorców może przynieść wiele korzyści, jeśli nasze dotychczasowe działania były przemyślane, zaplanowane i dokładnie wdrożone.

Jeśli szukasz dodatkowych informacji zachęcam Cię oczywiście do odwiedzenia oficjalnego Centrum pomocy dla firm.

Oceń tekst!
Średnia: 5 / 5 (8 głosów)

Dołącz do dyskusji

Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dołącz do dyskusji!x
()
x

Ciasteczka

Używamy ciasteczek, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia użytkowania naszej strony. Chcesz dowiedzieć się więcej?